گروه های متناهی با زیرگروه های مینیمال c-تکمیل

پایان نامه
چکیده

زیرگروه h از گروه متناهی g، c-تکمیل نامیده می شود هرگاه زیرگروه k چنان موجود باشد که hk=g و مقطع h و k در مغز h در g قرار گیرد. هدف تعیین ساختار گروه g بر اساس زیرگروه مینیمال از زیرگروه فیتینگ تعمیم یافته g که c-تکمیل است می باشد. همچنین نتایج بدست آمده را به مبحث تشکل ها تعمیم داده ایم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

s-تکمیل های زیرگروه های ماکسیمال گروه های متناهی

فرض کنیم g یک گروه متناهی باشد و m زیرگروه ماکسیمال آن باشد. در این صورت c را یک تکمیل برای m گوییم هرگاه c مشمول m نباشد ولی زیرگروه های g-پایا و واقعی c مشمول m باشد. زیرگروه c را تکمیل ماکسیمال گوییم هرگاه تکمیل دیگری برای m موجود نباشد که شامل c باشد. در این پایان نامه با ضعیف تکمیل ماکسیمال به s-تکمیل شرایط حلپذیری و زیرحلپذیری g را بررسی می کنیم.

15 صفحه اول

p-گروه های متناهی با تعداد زیادی زیرگروه های نا ابلی مینیمال

فرض کنید gیک p-گروه غیر ابلی باشد.دراین پایان نامه ما p-گروه های متناهی gرا که زیر گروه های ناابلی ان یک زیر گروه ماکسیمال ابلی است مطالعه خواهیم کرد.همچنین مساله ای از berkovich وjanko درباره p-گروه های متناهی بررسی شده است.گروه هایی که مرتبه انها توانی از یک عدد اول میباشد مورد توجه قرار داده شده است.

p-گروه های متناهی با تعداد زیادی زیرگروه های غیرآبلی مینیمال

فرض کنیم p‎ عدد اول باشد. گروه ‎ gرا یک p-گروه گوییم هرگاه مرتبه ی هر عضو ‎ g ‎ توانی از p ‎ باشد. اگر گروه ‎g متناهی باشد آنگاه ‎ g‎یک ‎ p-گروه است اگر و فقط اگر ‎ |g|=p^{n}‎. ‎ p-گروه غیرآبلی ‎m را غیرآبلی مینیمال گوییم هرگاه همه ی زیرگروه های واقعی آن آبلی باشند‎. هدف از این رساله نشان دادن این مطلب است که چگونه وقوع تعداد زیادی زیرگروه های غیرآبلی مینیمال در ‎ p-گروه های متناهی می تواند د...

15 صفحه اول

p-گروه های متناهی با یک زیرگروه ناآبلی مینیمال از اندیس p

می خواهیم p-گروه های متناهی را که یک زیرگروه ناآبلی مینیمال منحصربفرد از اندیس p دارند، طبقه بندی کنیم. در حقیقت چنین گروه هایی یک خارج قسمت ماکسیمال دارند که 3-گروه از کلاس ماکسیمال است.در این پایان نامه بخشی از مساله ای که توسط برکویچ پیشنهاد شده حل می شود.

توان های سرشت های تحویل ناپذیر گروه های متناهی

فرض کنیم x یک سرشت تحویل ناپذیر از یک گروه متناهی ناآبلی G باشد. برای اعداد صحیح نا منفی n و m با شرط m + n > 0، در این مقاله حالتی که تمام موسس های تحویل ناپذیر سرشت xn xm سرشت های خطی G هستند مورد بحث قرار می گیرد. در مقاله ای ریاضی دان معروف به نام مان ثابت کرد که اگر G یک گروه متناهی و x یک سرشت تحویل ناپذیر G باشد و تمام موسس های تحویل ناپزیر x2 خطی باشند، آن گاه (Ǵ≤Z(G و لذا G گروهی پوچ ت...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تبریز

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023